امروز : شنبه, ۵ اسفند , ۱۳۹۶

تماس باما درباره ما
توصیه های تغذیه ای در سحر های ماه مبارک رمضان

توصیه های تغذیه ای در سحر های ماه مبارک رمضان

تنظیمات کاربری

60702571

* هرگز وعده سحری را حذف نکنید و در وعده سحری به مقدار کافی از غذاهای نشاسته ای و به مقدار متناسب از روغن ها مصرف کنید.

* حتماً برای صرف سحری، کمی زودتر از خواب برخیزید تا هم ضمن استفاده از برکات معنوی ساعات سحر و مناجات، بدون عجله و با آرامش سحری بخورید. حتی اگر میل به خوردن غذا ندارید ، آب، چای کم رنگ، شیر و مانند اینها را فراموش نکنید.

* شما می توانید با مصرف کمی آب میوه طبیعی یا سالاد به هنگام سحر، قطعا اشتها برای صرف غذا را بدست آورید.

*برای پیشگیری از تشنگی از مصرف غذاهای گوشتی و پر پروتئین به هنگام سحر، پرهیز نمایید.

*مصرف بیش از حد گوشت و سایر منابع پروتئینی در وعده سحرى باعث دفع آب از بدن می شود.

*در هنگام سحر از میوه جات ،مغز های گیاهی ، پنیر ،سبزی ،گردو ،نان ، گوجه فرنگی ، خیار و میزان مناسب چای و یا آب ولرم استفاده کنید.

*انواع سبزیجاتی که می توانند به عنوان یک منبع ذخیره آب در طول روزتلقی شوند ، عبارتند از : کلم بروکلی ، کدو ،نخود فرنگی ، لوبیا سبز ، گوجه فرنگی ، هویج ، کلم فندوقی ، فلفل دلمه ای اسفناج، تره فرنگی ، جعفری ، گشنیز ، کرفس و بامیه .

*مصرف میوه را در وعده سحر به جهت کاهش احساس تشنگی در طول روز ،  فراموش نکنید. 

*ازمصرف نوشیدنی های کولا و گازدار و مصرف غذاهای شور و پر نمک و غذا های کنسرو شده بویژه در هنگام سحر پرهیز نمایید.

*نوشیدنی هایی مثل یک لیوان شیر داغ به همراه سه قاشق بادام پوست کنده و خرد شده ، ترکیب مناسبی از پروتئین های مورد نیاز شما را به هنگام سحر تامین می نماید.

*هنگام سحر از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکو سبزی، کوکو سیبزمینی، کتلت و گوشتهای سرخ شده و کباب شده مثل کباب، جوجهکباب و ماهی خودداری کنید. این غذاها باعث عطش زیاد و ترش کردن معده میشوند.

*بادنجان، فلفل و ادویهها گاهی موجب احساس تشنگی در طول روز میشوند.

*از نوشیدن چای و قهوه در سحر اجتناب نمایید.

*خوردن چای پُررنگ ، قهوه و کاکائو موجب کم آبی می شود.

*برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول ساعات روز، لیمو ترش و سایر میوه جات تازه را در پایان سحری مصرف شود.

*مصرف نمک زیاد باعث دفع آب و احساس تشنگی می شود. (توجه داشته باشید غذاهای فرایند شده و آماده مانند سوسیس , کالباس و همبرگر-دارای نمک و ادویه و سبزیجات زیاد و آب کم- و انواع کنسروها-حاوی نمک و مواد نگهدارنده زیاد- به خصوص برای وعده سحری اصلاً مناسب نیستند).

*از مواد غذایى سرخ شده، پرچرب و پرادویه و خشک بخصوص هنگام سحر پرهیز کنید.

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را برای ما بنویسید


هشت − 3 =

تبلیغات

تبلیغات

پیوند های سایت

با ورود به بخش پیوند های سایت با جدیدترین سایت های مفید و کاربردی آشنا شوید

ورود به بخش پیوندها